Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή του ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης στη δράση "Aiming at Professional Independence" του Erasmus+
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή του ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης στη δράση "Aiming at Professional Independence" του Erasmus+
Το Εκπαιδευτικό Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Εφήβων και Νέων με Ειδικές Ανάγκες Θεσσαλονίκης (ΕΚΕΚ ΑμεΑ Θεσσαλονίκης) της ΔΥΠΑ συνεργάστηκε με τον φορέα MOVEU PROFESSIONAL SERVICES SL που εδρεύει στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην πόλη της Βαρκελώνης, στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου σχεδίου κινητικότητας Erasmus+.
Στόχος της συνεργασίας αποτέλεσε η ενίσχυση των τεχνικών-επαγγελματικών δεξιοτήτων των σπουδαστών της σχολής αλλά και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών της μέσω της μελέτης των δράσεων που εφαρμόζονται από αντίστοιχους φορείς στη Βαρκελώνη.
Στο πρόγραμμα «Aiming at professional independence», διάρκειας 18 μηνών, συμμετείχαν συνολικά 16 σπουδαστές και 14 εκπαιδευτικοί. Στο επίκεντρο βρέθηκε η προώθηση της εργασιακής ένταξης των σπουδαστών με στόχο την επαγγελματική και κοινωνικής τους ανεξαρτητοποίηση και αυτονομία. Οι επισκέψεις στο πλαίσιο του προγράμματος ενσωμάτωναν ανταλλαγή εμπειριών και συνεργασία με φορείς όπως το Escola Facia-Eixample (ειδικό σχολείο), το Ilunion Hotel (αλυσίδα ξενοδοχείων, της οποίας τουλάχιστον το 40% του εργατικού δυναμικού αποτελούν άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες), η Fundacio Badalona Capac (ΜΚΟ, η οποία προωθεί στην εργασία ΑμεΑ, σε συνεργασία με μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες όπως η ROCA), η Fundacio Tallers (ιδιωτικός φορέας, με αντικείμενο την προετοιμασία και την επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων ΑμεΑ), το Instituto Catalan de Musicoterapia (κέντρο μουσικοθεραπείας για άτομα ΑμεΑ) και η La Fageda (κοινωνικός συνεταιρισμός που παράγει γαλακτοκομικά και άλλα προϊόντα, με βασικό στόχο την ένταξη των ατόμων ΑμεΑ στο εργασιακό περιβάλλον).
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές δράσεις και επισκέψεις σε γειτονικές πόλεις της Ισπανίας καθώς και σε μουσεία και πολιτιστικούς φορείς, προκειμένου να έρθουν οι σπουδαστές σε επαφή με την ιστορία, την τέχνη και την κουλτούρα της Ισπανίας. Μέρος των εργασιών στο πλαίσιο του προγράμματος παρακολούθησαν δια ζώσης η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της ΔΥΠΑ κ. Λαϊνα αλλά και αρμόδια στελέχη της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Η Διοίκηση της ΔΥΠΑ θέτει ως βασικό στόχο η σχολή να αποτελέσει πρότυπο ευρωπαϊκής ποιότητας προσφέροντας στους σπουδαστές της, τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, μέσω από συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και προσφέροντας τους την ευκαιρία να νιώσουν ανεξάρτητοι με απώτερο σκοπό την επιτυχή ενσωμάτωση στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Τα προγράμματα που υλοποιούνται στο πλαίσιο σχεδίων κινητικότητας Erasmus+ αποτελούν μια επιπλέον ευκαιρία στους σπουδαστές να ανακαλύψουν δεξιότητες, ατομικές κλίσεις αλλά και να εξερευνήσουν νέες ταλέντα που ενδεχομένως δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι κατέχουν έως σήμερα.
Η απόκτηση πρόσθετων ευθυνών και αρμοδιοτήτων στους σπουδαστές συμβάλει στην ενίσχυση των πρακτικών τους δεξιοτήτων, ενώ τους επιτρέπει να αναπτύξουν ικανότητες, όπως η διαχείριση του χρόνου, η επικοινωνία σε ομαδικό πλαίσιο και η λήψη αποφάσεων.
Επιπλέον, για τα στελέχη αποτελεί πρόκληση η αναζήτηση βέλτιστων πρακτικών από άλλες χώρες στην προσέγγιση εύρεσης κατάλληλων θέσεων εργασίας για τους σπουδαστές των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΠΕ), σε συνδυασμό με οργανωμένα προγράμματα μαθητείας και πρακτικής άσκησης.
Η Υποδιοικήτρια της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης Γιάννα Χορμόβα δήλωσε:
«Η ΔΥΠΑ επενδύει σταθερά σε δράσεις που ενισχύουν την ισότητα ευκαιριών και την ουσιαστική συμπερίληψη. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα “Aiming at Professional Independence” αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της προσήλωσής μας στην ενδυνάμωση των ατόμων με αναπηρία, προσφέροντάς τους τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική και κοινωνική τους αυτονόμηση. Μέσα από διεθνείς συνεργασίες, αναβαθμίζουμε την ποιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης και διευρύνουμε τους ορίζοντες των σπουδαστών μας.»